Heeft u een vraag?

Heeft u een vraag?

Actueel

Hoe ziet partnership met Interfilter Group eruit?

Partnership met Interfilter Group

Hoe ziet het partnership met Interfilter Group eruit? Onze collega Mats Verbrugge, Area Sales Manager voor een groot deel van onze relaties binnen de HVAC branche, vertelt u hier graag alles over in onderstaande blog. Op deze manier krijgt u een idee over hoe wij te werk gaan gedurende een partnership met als doel de samenwerking dan ook zo goed mogelijk te laten verlopen voor alle partijen.

Hoe ziet het partnership met Interfilter Group eruit en waarom streven wij naar een duurzame relatie?

Partnership’ is een woord dat wij als Interfilter Group heel vaak benoemen. Dit omdat wij altijd op zoek zijn om dit met onze relaties op te bouwen en te waarborgen. Natuurlijk is het vooral ons doel om, door het verkopen van onze luchtfilters, het binnenklimaat op diverse soorten locaties te optimaliseren. Wij zijn en blijven immers de grootste supporters van schone lucht! Desalniettemin hebben wij duurzame samenwerkingen ook zeer hoog in het vaandel staan. Wij streven namelijk te allen tijden naar langdurige samenwerkingen waarin alles in het werk wordt gesteld om alles zo soepel mogelijk voor alle partijen te laten verlopen. We willen dan ook als ‘partner’ gezien worden en niet enkel als ‘leverancier’. Door al onze opgedane kennis en expertise te delen proberen wij onze relaties zo goed mogelijk te bedienen zodat zij dit ook op hun beurt weer kunnen doen naar hun eigen klant (vaak de eindgebruiker van onze luchtfilters). Daarbij is het ontzorgen in een samenwerking iets wat veel bedrijven zeggen te kunnen en willen doen. Uit de praktijk blijkt alleen dat dit helaas vaak niet wordt waargemaakt. Door goed te luisteren naar de wensen en behoeften van onze relaties en door op voorhand duidelijk aan te geven waarmee wij kunnen assisteren, vinden wij dat onze relaties zoveel als dat wij kunnen worden ontzorgd. Wij denken dat mede dit en tevens onze open en transparante manier van communiceren, er voor zorgt dat onze relaties kiezen voor een langdurig partnerschap met Interfilter. 

Wat is jouw werkwijze hierin? Hoe zorg jij voor de beste samenwerking tussen Interfilter en haar klanten?

Ik vind het erg belangrijk dat ik de organisatie achter onze relatie leer kennen. Ik wil weten hoe men het liefst bediend wilt worden en ben altijd benieuwd wat de visie van onze relatie is wat betreft het bereiken van ons gezamenlijke doel; namelijk de klanten van onze klanten optimaal van dienst zijn. Om dit te bewerkstelligen vind ik het persoonlijk altijd prettig om één of twee keer per jaar de koppen bij elkaar te steken. Ik kom uiteraard graag bij onze klanten over de vloer om zo meer affiniteit met het bedrijf zelf te krijgen. Maar ik vraag daarbij ook altijd even of men een kijkje bij ons in de keuken wilt komen nemen. Dit schept wat ons betreft een vertrouwensband. Daarbij ben ik/zijn wij (zo goed als) 24/7 beschikbaar. Schiet een luchtbehandelingskast op zaterdag in storing door een vervuild filter en moet deze unit hetzelfde weekend nog draaien? Dan stap ik desnoods direct zelf de auto in en zorg ervoor dat het nieuwe filter dezelfde dag nog geplaatst kan worden. Alles maar dan ook alles in het werk stellen om onze relaties te helpen, dat vind ik zo belangrijk! Complexe situaties ontstaan altijd. Dit is onoverkomelijk in een samenwerking. Het gaat er dan alleen om hoe je dit samen oplost. Vooral de term -samen- komt in mijn woordenboek dan ook in veelvoud voor. Ik vind dat een goede samenwerking gebaseerd is op veel samen aanpakken. Samen sta je namelijk sterk(er).  

Wat is voor jou belangrijk in het contact met onze klanten?

Het is wat mij betreft noodzakelijk dat je weet wat je van elkaar verwacht. Weet wat men wilt en vooral niet wilt. Daarbij hanteer ik meestal een informele aanpak waarin ik ook de persoon/personen waarmee ik samenwerk, in zekere zin leer kennen. 

Hoe pak jij een verduurzamingsproject aan bij jouw klanten?

In deze hectische tijden omtrent energie zijn wij op dit moment veelal bezig om samen met onze (installatie)partners te zorgen voor verduurzamingsplannen voor diverse locaties door heel Nederland. Onze energiezuinige filters sluiten namelijk feilloos aan in de retrofit, verduurzamings- en reconditioneringswerkzaamheden die onze partners uitvoeren aan bestaande en vooral verouderde luchtbehandelingssystemen. Door hier weer heel goed samen te werken en de krachten en expertises te bundelen, bereiken we ook hier altijd weer het gewenste resultaat.

Hoe zorg je voor een grote betrokkenheid bij jouw klanten?

Ik denk dat betrokkenheid een logisch gevolg is op het moment dat je elkaar leert kennen en van elkaar weet hoe ieder denkt en vindt dat de samenwerking beste ingevuld kan worden. Zoals ik eerder heb benoemd is het in mijn ogen belangrijk om de organisatie achter de klant goed te kennen.

Waar blinken wij, als Interfilter Group, volgens jou in uit?

Servicegerichtheid gecombineerd met het inspelen op de wensen en behoeften. Aanvoelen waar de markt vraag naar heeft is hierin doorslaggevend. Ik durf met de borst vooruit te zeggen dat wij hierin voorop lopen in onze markt. Dit ondersteund door onze open en eerlijke manier van communiceren (what you see is what you get) maakt ons een betrouwbare partner waar je altijd van op aan kunt. Niet alleen vandaag, maar ook overmorgen en volgend jaar.

Op welke wijze zijn wij innovatief voor onze klanten?

Doordat er steeds meer kennis is over hoe schadelijk het inademen van fijnstof voor ons als mens is en doordat de lucht om ons heen steeds vervuilder raakt, worden de adviezen omtrent hoe ons het best te kunnen beschermen tegen dit zeer gevaarlijke (ultra)fijnstof steeds strenger. Onze technische afdeling houdt dit allemaal nauwlettend in de gaten en zorgt ervoor dat onze filters altijd goed presteren in de juiste situatie. Om dit te kunnen realiseren focussen wij ons op de meest recente adviezen en normen in de wereld van luchtfiltratie. Daarbij hebben we natuurlijk te maken met onvoorziene actualiteiten wereldwijd, een pandemie, oorlog in het oosten van Europa of een uit de hand lopend probleem als het gaat om vervuilde condensors van koelunits op de daken van de grootste datacenters… wij spelen altijd in op de actualiteiten. Innovatief zijn noemen wij dat. 😁